Auriculo Medicin - fys-aku-klinikken.dk

Auriculo Medicin

Auriculo Medicin er en selvstændig behandlingsform til alle funktionelle lidelser og sygdomme, hvor et
lille afgrænset område på kroppen ( øret ), bruges diagnostisk og terapeutisk som en slags projektion af
hele organismen. Øret har tre områder overensstemmende med fosterets 3 kimblade. Her
repræsenteres hele menneskets anatomi og fysiologi og er behandlingsmæssigt tilgængelig bl.a. med
nåle.
Metoden er opdaget og udviklet af den franske ingeniør, biolog og læge i medicin Paul Nogier i 1966.
Auriculo Medicin er øre-akupunktur efter vestlig medicinsk tankegang og er en teknik til behandling af
kroppens nervesystem, via punkter på øret. I Kina har man kortlagt punkter på øret næsten tilsvarende
den franske opdagelse.
For næsten 30 år siden opdagede Paul Nogier en forandring i pulsen ved berøring af punkter på øret
svarende til patientens sygdom eller smerte. Paul Nogier var på daværende tidspunkt, uvidende om, at
en helt ny verden af diagnostiske og behandlingsmæssige muligheder åbnede sig. I dag diagnosticeres
behandlings-værdige patologiske punkter på øret via denne pulsreaktion.
Kroppens egne helbredende ressourcer
Metoden er udbredt verden over blandt læger, akupunktører og de fleste fagområder indenfor
sundhedsbehandling.
Auriculo Medicin omtales af Raphael Nogier ( søn af Paul Nogier ) som fremtidens medicin, idet den er
bivirkningsfri og billig i forhold til operation og medicinsk behandling. Auriculo Medicin udnytter kroppens
egne helbredende ressourcer, som vi ikke kender grænserne for.
Personer der har fordybet og dygtiggjort sig i denne teknik, har vist ekstraordinære resultater i
sygdomsbehandling.